momentum logo

Ønsker du å ta treningen seriøst, men sliter med å komme i gang?

Meld deg på en 6 ukers utfordring!

Du er ikke alene om å trenge et dytt i riktig retning for å komme i gang! 

Heldigvis har du nå muligheten til å gjøre noe med det ved å gjennomføre vår 6-ukers-utfordring.

Det er særlig to begreper som er viktige, forpliktelse og kontinuitet. Forpliktelsen får deg i gang, kontinuiteten får deg i mål.

Vi har nå laget en 6-ukers-utfordring som gir deg en ny mulighet til å komme i mål med oss på laget.

 

6 uker der du gir alt du kan for deg selv!

 

Hvilken utfordring vil du vite mer om?

Hver av utfordringene har et eget opplegg der vi hjelper deg i mål. 
 

Vektreduksjon

Denne utfordringen har som formål å få deg ned så mye som ønsket i kroppsvekt, dette gjennom en reduksjon av fettprosenten din. Kondisjonstrening, optimal styrketrening og kosthold står i fokus under denne utfordringen.

bygge muskler

Under denne utfordringen har du som mål å øke vekt og styrke for å bygge så mye muskler som du ønsker. Optimalt kosthold er også essensielt her og inngår som en del av programmet du skal igjennom. 

komme i gang

Denne utfordringen får deg til å komme i gang effektivt og får deg til å skape gode rutiner for å gjøre treningen gøy og langvarig.

Komme i gang

Sliter du med å komme i gang? Ved å velge kom-i-gang-utfordringen kan du gjøre noe med akkurat det. Her hjelper vi deg til å skape gode rutiner og komme i gang på en god måte. 

Vanligvis ser vi at det er to faktorer som skal til for å gjøre treningen din varig. Du må synes den er overkommelig og gøy. Hver gang du fyller disse kriteriene er det enda enklere å komme i gang med neste økt. 

Hvorfor dette er noe for deg
Denne utfordringen er perfekt for deg som har prøvd flere ganger å komme i gang med treningen, men som ikke har lykkes med å holde dette i gang. Bare 1 av 6 som trener på vanlige treningsstudio klarer å holde treningen i gang, og hemmelighetene bak de som lykkes har vi selvsagt her hos Momentum Trening.

Det vanskeligste med å starte opp på egen hånd er når du ikke vet hvor du skal starte. Du vet ikke hva du skal gjøre. Trikset er å finne den optimale balansen mellom innsats og gevinst. Den vanligste feilen du gjør er enten å starte for hardt eller å investere mest tid der du har lav effekt. Gjennom denne 6-ukers-utfordringen får du all hjelp du trenger for å komme i gang på best mulig måte. Du slipper å tenke og bruke tid og krefter på alle valgene som finnes, vi velger for deg og optimaliserer opplegget ditt for maks gevinst for den innsatsen du legger inn!

Opplev endelig det å lykkes!
Når du melder deg på utfordringen vår vil du gjennomgå en grundig kartlegging av dine behov, ønsker og nivå. Du vil bli sett, hørt og tatt på alvor. Helse kan være veldig personlig for deg og det respekterer vi. Dette danner grunnlaget for DIN SUKSESS!

For å fjerne all usikkerhet og bekymring følger vi deg tett i mellom treningsøktene slik at du kun trenger å bruke energi på å nyte reisen. Du vil med stor sikkerhet bli overrasket over hvor lett det er å gjennomføre opplegget når fokuset kun er på deg selv og selve gjennomføringen av treningen. Du vil le og lære sammen med din PT og når du begynner og glede deg til trening er du virkelig kommet i gang!

 

6-ukers utfordringen inkluderer alt du trenger for å komme i gang

Bygge muskler

Å bygge muskler er tidkrevende, tilfredsstillende og utfordrende. Ved å velge denne 6-ukers-utfordringen kan du gjøre noe med akkurat det. Her skaper vi grunnlaget for hvordan du kan øke muskelmassen så effektivt som mulig.  

Hvorfor dette er noe for deg
Å øke muskelmassen er gunstig uansett utgangspunkt, fordi man ser at de som har mer muskelmasse vanligvis har bedre funksjon og styrke i hverdagen. I tillegg ser vi at dem som øker i muskelmasse også rapporterer en høyere selvtillit. Derimot er det lettere å øke i muskelmasse hos deg som allerede har en del erfaring med enkelte øvelser og styrketrening generelt. 

Når du skal bygge muskler kan du gå mange veier, men den største utfordringen din er tid og effekt. Det er ikke alle som kan bo på treningssenteret sitt og trene i tide og utide. Er du sikker på hvilke øvelser som er mest gunstig for å øke muskelmassen din? Hva er egentlig mest effektivt av den ene øvelsen du gjør kontra den andre? Dette er et eget fagfelt som kalles biomekanikk og er avgjørende for hvilken øvelse du bør velge. Øvelsen bør også tilpasses ditt treningsnivå og hvordan kroppen din er satt sammen. Når du har funnet øvelsene som passer deg og gir deg maks effekt handler alt om å ha en optimal teknikk. Dette er detaljstyring av treningen din! Disse svarene er vanskelig for deg å finne alene. En PT hos Momentum Trening har denne kunnskapen og lager opplegget ditt helt tilpasset deg og ditt liv og nivå.

Opplev endelig det å lykkes!
Når du melder deg på vår 6 ukers utfordring vil du gjennomgå en grundig kartlegging av dine behov, ønsker og nivå. I tillegg til kartleggingen vil du og din PT ha en teknisk gjennomgang av de viktigste øvelsene for deg og ditt mål. På denne måten starter effekten din å bli høyere allerede under første treningsøkt! Du vil også oppleve hvordan treningen føles riktig når den justeres etter deg og dine behov, i motsetning til et A4-treningprogram du prøver å få passet inn i ditt liv. På denne måten får du maksimal effekt ut av hver treningsøkt både med og uten din PT.
Når du skal øke muskelmassen er det ikke bare jobben du gjør på trening som er viktig, men også hvordan du henter deg inn igjen. Det er lett å glemme at du faktisk bryter ned kroppen på trening og at oppbyggingen skjer utenfor gymmet. Å legge til rette for restitusjonen og kostholdet ditt parallelt med treningen vil være en åpenbaring for deg når du setter den i system.

 

6-ukers utfordringen inkluderer alt du trenger for å bygge muskler

Ned i vekt

Sliter du med å gå ned i vekt? Du er ikke alene om å ha det slik. Ved å velge ned-i-vekt-utfordringen kan du gjøre noe med akkurat det.

Hvorfor dette er noe for deg
Å ville gå ned i vekt angår mange i flere ulike deler av livet. Denne utfordringen er for deg som har prøvd ulike tilnærminger tidligere, men som har slitt med å holde denne vekten. Det er «veldig enkelt» å gå ned i vekt, men det er utrolig vanskelig for deg å holde deg der om endringen ikke er tilpasset deg og ditt liv. Det er her du pleier å feile. Lavkarbo-dietten, Paleo-dietten, Midlertidig Fasting-dietten med flere har en ting til felles: Du får i deg mindre kalorier enn det du trenger. Dermed går du ned i vekt. Problemet er at du prøver å tilpasse deg dietten. Du tilpasser ikke dietten til deg! 

Å prøve å gå ned i vekt er også enkelt når motivasjonen din er høy, og fryktelig vanskelig når motivasjonen din er lav. Det er når motivasjonen din er lav at du har lyst til å gi opp. Det er da det er utrolig viktig for deg å ha en kompetent støttespiller som gir deg støtte og hjelp til å holde på endringene du prøver å gjøre til ditt nye liv. Det er vanlig å gå på noen skjær, og da er det fint at du får hjelp til å komme deg på riktig kurs igjen! Dessuten handler det å gå ned i vekt ikke bare om kostholdet ditt, men også om aktiviteten og treningen du gjør. Det er en utrolig gevinst for deg å kjenne på økt mestring og aktivitet mens kroppen din blir lettere. Dette kan skreddersys av en PT som tilpasser treningen til formen og energien din.

Opplev endelig det å lykkes!
Når du melder deg på vår 6 ukers utfordring vil du gjennomgå en grundig kartlegging av dine behov, ønsker og nivå. Du vil raskt lære at det å gå ned i vekt handler om mye mer enn å bare gå ned i vekt. Du vil se flere sider av denne prosessen du ikke visste om, men som du kommer til å sette stor pris på. Når man angriper vektnedgangen din fra flere vinkler vil du føle mer eierskap til de ulike delene, og det blir lettere for deg å se helheten i din livsstilsendring. Når du skjønner at endringen er litt mer sammensatt vil du oppleve en enorm trygghet i det å ha en PT som hjelper deg med å finne DIN vei mot målet ditt. Dietten skal tross alt tilpasses deg og ditt liv.

Dette kan du forvente
Normal og sunn vektnedgang i starten er minimum 0,5 kilo i uka. Dette tilsvarer 3 kilo på 6 uker og er en fantastisk start for deg! Kanskje er du også i mål? Veien videre, måloppnåelse eller ei, handler om å ha et liv og ta valg som gjør at du holder på eller fortsetter denne endringen. 

 

Dette er noe av hva ned i vekt pakken inneholder

Team momentum

VÅRT pt TEAM

Er du pt og ønsker å jobbe med oss?

Send søknad her

Mathias Engen

Styreleder

Slagord og et motiverende bilde som kommer her må inneholde et stort cta

vektreduksjon

Bygge muskler

komme i gang!